top of page

Formel-1 verdensmester stopper karrieren, efter holdkammeraten forsøger at sabotere hans sejr.


Formel-1 køreren Nico Rosberg stopper karrieren 5 dage efter verdensmestertitlen.

Formel-1 verdenen er i chok, da den 31- årige racerkører Nico Rosberg stopper karrieren efter triumfen som formel-1 verdensmester. Verdensmesteren skrev til sine fans på de to sociale medier, Twitter og Facebook, at han havde noget han ville fortælle. I billedet vedlagt tweeten og i teksten vedlagt Facebook opslaget, stod en besked fra Verdensmesteren. Han forklarer at han har valgt, at stoppe karrieren efter at opnå hans drøm om verdensmestertitlen.

»Siden 25 år i racerbranchen, har det altid været min drøm, min ’’ ene ting’’ at blive verdensmester i Formel-1. Gennem det hårde arbejde, smerten og ofringerne, har det her været mit mål. Og nu har jeg klaret det. Jeg har klatret bjerget, jeg er på toppen, så det her føles rigtigt« skriver Nico Rosberg på Twitter.

Spekulationer flyver dog rundt på de sociale medier om, hvorfor Rico Rosberg virkelig stopper sin karrierer. Mange mener, at det er grundet, de store konflikter og rivaliseringen mellem Rico Rosberg og hans holdkammerat hos Mercedes, tideliggere dobbelt verdensmester Lewis Hamilton.

» Jeg siger dig, denne sæson har været sindssyg hård. Jeg skubbede som en sindssyg, i hvert område, efter skuffelsen fra de sidste to år; de fyldte min motivation til mængder jeg aldrig troede var mulige. Men selvfølgelig havde det konsekvenser, for dem jeg elsker. « Skriver Rico Rosberg på Twitter.

Rivaliseringen mellem de to holdkammerater har fyldt meget hos Rico Rosbergs privat liv, og der hentydes næsten til problemer i hjemmet. De sidste to år blev Rico Rosberg nummer to, lige bag efter holdkammeraten og rivalen Lewis Hammilton.

De to barndomsvenners rivalisering skulle, til det endelige løb, hvor Rico Rosberg sikrede sig sejren i Adu Dhabi, ende som en stor krise hos Mercedes’ hold. Lewis Hamilton skulle eftersigende have ignoreret flere ordre fra det tekniske hold under løbet, om at beholde sin føring forrest i løbet. Han sænkede farten i fronten af feltet for, at de konkurrerende kører muligvis kunne overhælde Rosberg, i kampen om verdensmestertitlen.

Dette faldt ikke i god jord, hos Mercedes bossen efter løbet. Han kritiserede Lewis Hamilton for måden han satte sig selv foran holdet, i håbet om hans egen personlige succes. Han fortæller, at en form for anarki ikke fungere på et hold. Måden Lewis Hamilton satte sig selv over holdet, er simpelthen uacceptabelt, mener Mercedes-boss Toto Wolf.


bottom of page